Mit tehet a cégvezető a jelenlegi helyzetben?

A cikkem vitaindító jellegű.

Ne essünk pánikba, inkább tájékozódjunk.

A koronavírus folytán kialakult helyzet mindenkit érint, de bizonyos iparágakat különösen. Elemezzük, hogy cégünket és az iparágunkat miként érinti a helyzet, versenytársaink milyen lépéseket tettek eddig, majd tervezzünk előre.
Fontos, hogy megbízható forrásokból, megfelelő tanácsadók igénybevételével tegyük ezt, és különösen tartsuk be a versenyjogi szabályokat.

Rendezzük a munkavállalóinkkal kapcsolatos kérdéseket

Beszéljünk a munkavállalóinkkal, és őszintén vázoljuk nekik a cég helyzetét, a lehetséges forgatókönyveket és azt, hogy az Ő együttműködésükre mindenképp számítunk. Felelősek vagyunk a munkavállalóinkért, és családjuk megélhetéséért, így éreztetni kell velük, hogy kellően megalapozott döntéseket fogunk hozni.
Amennyiben még nem tettük meg, akkor pontosan és részletesen dokumentáljuk az összes folyamatot, feladatot annak érdekében, hogy akár home office keretében, távmunkában is biztosítva lehessen a munkavégzés. Ha lehetséges, rendeljünk el home office-t, és biztosítsuk annak tárgyi feltételeit is.
Tartsunk rendszeres megbeszéléseket, ahol mindenki vázolja, hogy mennyit haladt a feladataival, valamint mindenki visszajelzést kap a cég működése kapcsán.
Amennyiben pedig végképp tarthatatlanná válik a helyzet, akkor sajnos meg kell tenni a cég túlélése érdekében szükséges munkajogi lépéseket. Ezen szükséges lépések megtétele előtt konzultáljunk ügyvéddel, és értessük meg a munkavállalókkal, hogy kényszerhelyzet szülte az intézkedéseket, hogy kénytelenek vagyunk azokat megtenni, illetve, hogy amint jobbra fordulnak a dolgok, ismét számítunk rájuk.
Működjünk együtt partnereinkkel és készüljünk fel a teljesítésre
Mind ügyfeleink, mind beszállítóink hosszú távú értéket képviselnek. Ezért is elengedhetetlen, hogy még a szokásosnál is hatékonyabban együttműködjünk velük, és közösen próbáljunk megoldásokat keresni a kialakult helyzetre.
Ugyanúgy, mint a munkavállalóinkkal, a partnereinkkel is érzékeltessük, hogy fontosak számunkra, és velük is kommunikáljunk nyíltan. Adjunk jelet magunkról és kérdezzük meg, hogy miben segíthetünk. Fontos, hogy ne nyerészkedjünk, és mindig korrekt módon járjunk el, segítve partnereinket, és nem kihasználva a helyzetet.
A koronavírus hatásainak lecsengéséig terjedő átmeneti időszakra kössünk külön megállapodást partnereinkkel, vagy módosítsuk megfelelően a szerződésünket.
Kerüljük a felesleges jogvitákat és próbáljunk rugalmasak lenni, valamint partnereinket is erre ösztönözni.
Figyeljük a folyamatokat, valamint partnereink visszajelzéseit, és időben készüljünk fel arra, hogy a megszokott módon teljesíthessük a szerződéseinket.
Gondoljuk át a folyamatainkat
Egy rendkívüli helyzet vagy válság nyertesei azok a cégek, amelyek képesek alkalmazkodni és szembe nézni a kihívásokkal.
Elemezzük az eddigi folyamatainkat, gondoljuk át azokat, és a könnyebb végrehajthatóság érdekében mindent dokumentáljunk részletesen. Gondoljuk végig, hogy miként tudunk válaszolni az új kihívásokra, és szükség esetén vonjuk be partnereinket, munkavállalóinkat is ebbe, hogy közösen gyorsabb és hatékonyabb megoldásokat tudjunk találni.
A folyamataink mellett az általunk használt szerződésmintákat is javasolt felülvizsgálni, amelyhez hasznos segítség lehet egy iparágunkban jártas, profi ügyvéd.
Hajtsuk végre a szükséges lépéseket, ne féljünk a változástól.
Értelmesen használjuk ki a szabadidőt
Ideje lassítani, és nem csak a munkára gondolni!
Töltsünk több időt a szeretteinkkel, mert a hétköznapok rohanásában nem mindig tudjuk ezt megtenni, és Ők életünk valódi értelmei, nem a vállalkozás.
Végre olvassuk el azt a könyvet, amit hetek óta halogatunk. Nézzünk online koncerteket. Merüljünk el szakmai cikkekben, és képezzük magunkat. Kertészkedjünk, főzzünk, vagy csináljunk bármi mást, ami kikapcsol, és egyben feltölt.
Amennyiben tetszett, vagy bármilyen észrevételetek lenne, kérlek jelezzétek és persze ne felejtsétek el a megosztást, és az oldalam követését sem.